خاطرات طلبه ها

در این وبلاگ خاطرات طلبه ها را دنبال کنید

خاطرات طلبه ها

در این وبلاگ خاطرات طلبه ها را دنبال کنید

این است تبلیغ اسلام



یکی دو هفته پیش، جوانی به منزل ما آمد. سلام علیکم ـ و علیکم السلام.
(با یک قیافه ی حق به جانبی) بنده فلانی هستم. مبلّغ اسلامی در آمریکا.
ـ خوب بفرمایید آقا چه درس هایی خوانده اید؟
ـ هیچی، دو سه سال بعد از دیپلم یک خرده از ادبیات عربی ... یک چیزهایی خواندم، به اندازه ی یک مبلغ! (این قدر مبلغ را یک دستی می گرفت که می گفت به اندازه ی یک مبلغ چیز یاد گرفته ام!)
ـ خوب دیگر چی ...؟ از نظر خودسازی ها و ...؟
ـ (با شوخی گفت) اسلام اگر برای همه، چیز خوبی نیست برای ما که بحمدالله چیز خوبی است.
آن گاه از جیبش نوشته ای به انگلیسی درآورد که ترجمه اش این بود: «چون جناب ثقة الاسلام سبط فلان مرحوم برای تبلیغ عازم آمریکا هستند، به مؤمنین توصیه می شود از وجود ایشان استفاده کنند.»
این نوشته را داده بود به دار الترجمه ی دادگستری، ترجمه ی رسمی کرده بود و آن را در جیبش گذاشته بود ... من واقعا متأثر شدم، به او حالی کردم که تو اقلاًّ به خانه ی من اشتباهی آمده ای، گفت مرا راهنمایی کنید.
گفتم: دو راهنمایی به شما می کنم:
یکی این که: شما از خودتان درباره ی اسلام یک کلمه هم حرف نزنید، فقط حق دارید اگر برخی از نوشته های افراد صاحب نظر را به فارسی می فهمید، به انگلیسی بیان کنید.
دوم این که: سعی کن آن جا سوژه ی روزنامه های یهودی ضد اسلام نشوی. (چون هیکل خیلی خوبی برای سوژه روزنامه های ضد اسلام آنجا بود).
گفت: بله آقا! من قم بودم، طلاب جوان خیلی با علاقه پیش من می آمدند و خیلی خوشحال بودند!
گفتم: خدا آن ها را هدایت کند!

این ها تبلیغ اسلام نیست. تبلیغ اسلام راهش این است که اقلاًّ خود این آقا که پا می شود به آن جا می رود، نمونه ی عملی زندگی اسلامی باشد. راست باشد، درست باشد، با آگاهی حرف بزند، از روی ناآگاهی سخنی نگوید، نه درباره ی اسلام، نه درباره ی مکتب ها و ادیان دیگر، دغلی نکند، دکانداری نکند، بهره کشی نکند، با دیگران با رفتاری متناسب با اخلاق اسلامی رفتار کند. این است تبلیغ اسلام.


                                                          راوی: شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی

                                                                                                     منبع: معاونت تبلیغ حوزه علمیه

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد